PERHATIAN! Mulai February 2014, harga produk Shaklee untuk Semenanjung Malaysia dan Sabah Sarawak adalah SAMA... Yang berbeza hanyalah kos postage sahaja....

Thursday 13 February 2014

Ibu Kekal Sihat dan Bertenaga dengan Set Kehamilan Shaklee

Ibu Kekal Sihat dan Bertenaga senga Set Kemahilan Shaklee

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua....

Hari ni saya nak berkongsi dengan anda semua mengenai Set Kehamilan dari Shaklee. Kepada anda yang disahkan akan menjadi mommy tak lama lagi, tahniah saya ucapkan. Kehamilan merupakan saat-saat yang sangat indah untuk dikenang...Betapa hebatnya kuasa Allah s.w.t. yang menjadikan kita dan hidupan lain. Tetapi, tidak semua di antara kita menghadapi tempoh kehamilan tanpa sebarang masalah dan dugaan. Antara masalah yang dihadapi ialah masalah hb rendah, kencing manis, darah tinggi, letih dan lesu serta masalah cramp atau kejang kaki. Hal ini kerana, semasa kehamilan hormon badan kita berubah-ubah. Lagipun, segala apa yang kita makan atau minum, akan diserap oleh anak kita yang berada di dalam kandungan..Jadi, amat penting untuk mommies semua mengambil makanan yang berzat yang cukup dengan segala nutrisi.

Ibu Kekal Sihat dan Bertenaga senga Set Kemahilan Shaklee
Jadi, di sinilah peranan setiap produk Shaklee yang terdapat di dalam Set Kehamilan ini. Produk Shaklee memang disahkan halal, bahan-bahannya semulajadi dan selamat untuk anda dan anak anda. Lagipun, ianya lengkap dengan segala nutrisi yang diperlukan oleh ibu hamil. Bonus untuk anda, Set Kehamilan ini boleh diteruskan pengambilannya selepas anda bersalin nanti.. Hanya perlu tambah beberapa produk sahaja untuk melengkapkannya menjadi Set Bersalin / Set Berpantang.

Ibu Kekal Sihat dan Bertenaga senga Set Kemahilan Shaklee

Pengambilan supplement tambahan oleh ibu hamil juga disokong oleh Dr. Hamid Arshat. Jadi, berikan yang terbaik untuk anda dan juga untuk bayi anda.. Set Kehamilan Shaklee terdiri daripada 2 set iaitu untuk trimester 1 dan trimester 2&3.


Ibu Kekal Sihat dan Bertenaga senga Set Kemahilan Shaklee

Set Trimester 1 (1-3 bulan) terdiri daripada Sustained Release Vitamin C, Vitalea dengan Iron Formula, B-Complex & Ostematrix:

Sustained Release Vitamin C 

  • Ketika mengandung, Vitamin C membantu meningkatkan sistem imun melawan penyakit. Dikatakan pengambilan dos yang cukup dan tinggi mampu mengurangkan sakit bersalin sehingga 50%.
  • Juga membantu mommies semua supaya kekal cantik dan menawan ye...
  • 1 tablet Vita-C ni bersamaan dengan 7 biji setengah oren!

Vitalea dengan Iron Formula

  • Mengandungi 30 nutrisi lengkap, 12 vitamin dan 7 mineral penting. Vitamin yang sangat larut air ini merupakan elemen penting pada sel tubuh dengan menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran dan menjaga kesihatan tiriod.
  • Pengambilan Besi yang mencukupi boleh mengurangkan risiko kelahiran pramatang dan berat kelahiran yang rendah.
  • Pengambilan Zat Besi yang mencukupi dapat mengurangkan risiko ibu hamil untuk mendapat masalah hb rendah (iaitu sel-sel darah merah terlalu kecil dan terlalu sedkikit)
  • Anda memerlukan banyak zat besi kerana jumlah darah dalam badan anda semakin bertambah. Darah yang lebih ini menyokong tumbesaran bayi dalam kandungan.

B-Complex 

  • B-Complex mengandungi sumber Biotin dan Asid Folik. Kekurangan Asid Folic menyebabkan kecacatan dan terencat akal kepada bayi dan pembentukan tulang belakang yang tidak sempurna. B-Complex membantu memberi tenaga kepada tubuh.
  • Anda harus ambil 400mcg asid folik setiap hari dalam tempoh 12 minggu pertama kehamilan 
  • B-Complex juga membantu emosi ibu supaya sentiasa tenang dan tidak stress

Ostematrix - Pelengkap Kalsium anda 

  • Tahukah anda bahawa 4 biji Ostematrix bersamaan dengan 1 Liter susu fresh !. Kalsium yang cukup dapat melegakan sakit belakang dan menghalang osteoporosis. Ostematrix juga membantu sistem penghadaman lebih baik & membantu merehatkan saraf/otot ketika tidur - supaya tidur anda lebih lena
  • Bantu kekalkan tulang dan gigi yang kuat untuk ibu dan bayi
  • Jika ibu hamil tidak mendapat Kalsium yang mencukupi, badan akan mengambil kalsium daripada tulang si ibu dan memberikannya kepada bayi - untuk perkembangan
  • Pengambilan kalsium yang cukup di kalangan ibu hamil dapat mengurangkan risiko anda diserang cramp @ kejang kaki.
  • Sangat membantu megurangkan masalah sembelit

Untuk Set Trimester 2 & 3 (4 bulan keatas), tambahan dua produk sahaja iaitu ESP dan Omega Guard

ESP

  • ESP adalah protein Non GMO yang diperlukan didalam tubuh kerana tubuh tidak dapat menghasilkan asid amino dan harus diperoleh daripada sumber makanan. 
  • Protein adalah bahan utama dalam pembentukan organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Kekurangan protein boleh membawa kepada kecacatan bayi dalam kandungan. Selain itu, ESP sangat membantu memberi tenaga kepada badan.
  • Lagipun, pengambilan ESP membantu badan ibu untuk menyerap dengan lebih baik segala nutrien supplement-supplement di atas

Omega Guard 

  • Dikatakan pengambilan asid lemak 3 ketika mengandung membantu pembentukan dan perkembangan otak dan mata yang baik kepada bayi kerana terdapat EPA dan DHA di dalam Omega Guard
  • Pengambilan Omega Guard juga membantu mommies semua untuk mendapat berat badan yang tidak berlebihan ketika hamil. Ini kerana salah satu fungsi Omega Guard adalah menyingkirkan lemak yang tidak diperlukan oleh badan.

JOM KITA TENGOK APA KATA MEREKA YANG BERPUAS HATI DENGAN SET KEHAMILAN INI:


Testimoni 1: Pengambilan ESP dan B-Complex membantu menyelesaikan masalah rambut gugur ibu hamil ni. Alhamdulillah, rambut dah tak gugur.

Ibu Kekal Sihat dan Bertenaga senga Set Kemahilan Shaklee

 Testimoni 2:Masalah HB rendah dapat diatasi. Bonus, badan rasa segar selepas bangun pagi, rambur juga dah kurang gugur.


Ibu Kekal Sihat dan Bertenaga senga Set Kemahilan Shaklee

Testimoni 3: Doktor juga memberi green light kepada ibu hamil ini untuk consume semua produk yang terdapat dalam Set Kehamilan ini.

Ibu Kekal Sihat dan Bertenaga senga Set Kemahilan Shaklee
  

Testimoni 4: Alhamdulillah dengan izinNya, berjaya hamil dengan Set Kesuburan dari Shaklee dan sekarang meneruskan kehamilannya dengan consume 100% Set Kehamilan

Ibu Kekal Sihat dan Bertenaga senga Set Kemahilan Shaklee

Testimoni 5: Rata-rata mommies semua memberi feedback yang positif selepas amalkan Set Kehamilan ini. Alhamdulillah

Ibu Kekal Sihat dan Bertenaga senga Set Kemahilan Shaklee

Alhamdulillah..Rata-rata mereka sangat berpuas hati dengan Set Kehamilan ini..Banyak faedah dan manfaat yang mereka dapat seperti sentiasa bertenaga, masalah Hb dapat diatasi, keguguran rambut berkurang dan yang penting menyediakan badan ibu ke fasa seterusnya (supaya urusan penyusuan secara ekslusif berjalan lancar). 

Jika anda mengambil Set Kehamilan ini, anda tidak perlu lagi mengambil vitamin pranatal yang dibekalkan pihak hospital.

Jika anda mendapatkan mencuba rangkaian produk Shaklee atau Set Kehamilan, anda jangan segan-segan untuk hubungi saya ye.. Anda sangat dialu-alukan

http://alittledream-4u.blogspot.com/p/hubungi-kami.html

No comments:

Post a Comment