PERHATIAN! Mulai February 2014, harga produk Shaklee untuk Semenanjung Malaysia dan Sabah Sarawak adalah SAMA... Yang berbeza hanyalah kos postage sahaja....

Tuesday 18 February 2014

Sijil Halal Shaklee 2014

Assalamualaikum semua dan selamat sejahtera...

Hampir terlupa pula saya nak update dengan anda semua tentang Sijil Halal Shaklee bagi tahun 2014. Ianya telah dikeluarkan pada 27 Januari 2014 bersamaan dengan 26 Rabiul Awal 1435H. Sijil halal ini sah sehingga 31 Disember 2014 dan akan dikemas kini lagi selepas itu.. 

Anda boleh review Sijil Halal Shaklee itu di SINI


Sijil Halal Shaklee 2014

Sebanyak 28 produk makanan tambahan Shaklee telah disenaraikan dalam sijil ini iaitu:

28 Jenis Supplement yang Disahkan Halal

Sijil Halal Shaklee:

Untuk pengetahuan semua, Shaklee adalah produk supplemen keluaran Amerika Syarikat, jadi sijil halal Shaklee dikeluarkan oleh badan Islam di Amerika Syarikat yang di kenali sebagai Islamic Service of America (ISA). Seperti di Malaysia badan yang diiktiraf adalah JAKIM. JAKIM tidak mampu untuk membuat pemantauan ke seluruh dunia untuk memberi sijil halalnya kepada semua produk yang memasuki Malaysia. Jadi JAKIM mengiktiraf badan badan Islam tertentu untuk membuat proses pemantauan tersebut. ISA adalah salah satu badan yang diiktiraf oleh JAKIM. Di USA, terdapat dua badan yang diiktiraf JAKIM iaitu:
  1. Islamic Food and Nutrition Council of America (INFANCA)
  2. Islamic Services of America (ISA)
Justeru, untuk produk Shaklee ini, telah pun mendapat sijil halal yang sah daripada ISA. ISA ini pula merupakan badan yang diiktiraf oleh JAKIM

Anda boleh tengok dan download senarai penuh badan-badan halal dari negara luar yang mendapat pengiktirafan JAKIM bagi mengeluarkan sijil halal produk-produk yang dibawa masuk ke Malaysia di SINI.

 
JAKIM Malaysia tersenarai dalam Halal links di laman web ISA
Anda boleh baca lebih lanjut tentang ISA di SINI

Akreditasi Halal yang diiktiraf oleh pihak JAKIM. Boleh klik SINI untuk view yang lebih jelas

Jawapan JAKIM sendiri tentang isu halal Shaklee di FanPage JAKIM (Facebook)


Harap-harap tiada di sini yang SMS kepada JAKIM untuk tanya tentang status halal Shaklee kerana sudah pasti balasan SMS yang anda terima ialah Shaklee tiada dalam senarai halal JAKIM. Kalau terima balasan SMS sedemikian sudah pasti anda melompat dan buat kesimpulan seterusnya gosip sana sini mengatakan Shaklee tiada sijil Halal. Ianya kerana Shaklee (M) mendapat sijil halal daripada Islamic Services of America (ISA) yang telah diiktiraf dan memperoleh Akreditasi Halal dari JAKIM. Tak baik kan menabur fitnah? Kaji dan tanya kepada yang lebih arif sebelum membuat sebarang gosip.

Macam baru-baru ini, kecoh tentang Bovine Gelatin yang digunakan dalam beberapa produk Shaklee yang berbentuk kapsul seperti Shaklee Lecithin, Omega Guard, Vitamin E, Carotomax, CoQ Health dan GLA Complex..

Jom baca tentang apa itu Bovine Gelatin:
Sumber dari SINI
Dan wakil Shaklee Malaysia juga tidak ketinggalan untuk membuat lawatan untuk memastikan sendiri hal ini. Jadi anda tak perlu was-was dan ragu-ragu untuk menggunakan produk Shaklee. 
Ianya:
Sentiasa Berkesan
Sentiasa Semulajadi
Sentiasa Selamat
dan 
Di yakini Halal 100%

InsyaAllah. Mudah-mudahan entry saya kali ini membantu anda supaya lebih yakin dengan Shaklee. Gunakan tanpa was-was.

Jika anda berminat untuk mendapatkan sebarang produk Shaklee, anda jangan segan-segan untuk hubungi saya ye.. Saya akan mencadangkan mengikut masalah dan juga budget anda.. Setiap pembelian dari saya juga, KONSULTANSI PERCUMA, JADUAL PENGAMBILAN VITAMIN akan diberi kepada anda..Juga, anda akan dijemput ke GROUP EKSKLUSIF FB kami..Anda sangat-sangat dialukan.. =)

I'm Your SHAKLEE Independent Distibutor
Nurul Zaipah (Nurul)
SID: 954958
SMS/WA: 019-5231052
Email: thelittledream15@gmail.com 
Fanpage

No comments:

Post a Comment