PERHATIAN! Mulai February 2014, harga produk Shaklee untuk Semenanjung Malaysia dan Sabah Sarawak adalah SAMA... Yang berbeza hanyalah kos postage sahaja....

Sunday 10 November 2013

Buasir: Hilangkan Mimpi Ngeri Anda Ke Tandas.

Buasir atau hemoroid adalah pembengkakan pada vena yang terletak di bahagian rektum dan dubur. Apabila vena ini membonjol keluar ia mengganggu dan menyebabkan membran di sekitarnya membengkak, terasa sakit, perit, gatal dan berdarah. Buasir terjadi disebabkan oleh terlalu tinggi tekanan dalam darah di bahagian rektum, menyebabkan dinding vena darah teregang atau 'memberi' dan membonjol. Kadangkala ia boleh pecah, terutamanya sewaktu meneran.
Anda mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk mendapat buasir jika anda mempunyai ahli keluarga yang ada buasir Mengandung,mengalami batuk yang melampau dan berpanjangan Meneran semasa membuang air besar. Ini merupakan sebab paling biasa untuk mendapat buasir.

Jenis-jenis Buasir

Buasir dalaman
Lazimnya, buasir ini tidak terasa sakit dan gatal kerana ia terletak jauh ke dalam rektum. Buasir dalaman tidak merbahaya tetapi meneran dan gangguan dari laluan najis semasa membuang air besar boleh mencederakan permukaan buasir yang getas dan menyebabkannya berdarah. Anda akan terlihat titisan darah yang berwarna merah cerah pada kertas tisu atau di mangkuk tandas. Jika keadaan ini berlaku anda perlu mendapat bantuan perubatan, kerana darah tersebut mungkin datang dari sumber lain seperti ketumbuhan atau kanser kolorektum.
Buasir Luaran
Buasir jenis inilah yang selalu kita dengar mengakibatkan gejala-gejala seperti sakit, pedih dan gatal di dubur. Jika buasir ini tersepit (bekalan darah akan terputus), bekuan darah akan terjadi di dalamnya menyebabkan ia terasa amat sakit. Gejala-gejala beginilah yang menyebabkan buasir jenis ini memerlukan perhatian dan rawatan perubatan. Apabila sahaja salur darah vena rektum teregang atau memberi dan terjadinya buasir adalah sukar untuk ia dibuang atau ditanggalkan sepenuhnya. Buasir ini akan berulang kembali walaupun dengan tekanan atau bebanan yang lebih ringan berbanding dengan yang dahulunya

Buasir: Hilangkan Mimpi Ngeri Anda Ke Tandas.

Antara Penyebab Kepada Buasir:

  • Meneran (ketika najis keras atau sembelit)
  • Cirit-birit
  • Duduk mencangkung di dalam tandas terlalu lama
  • Batuk yang teruk 
  • Bersalin
  • Mengangkat berat
  • Pengamalan seks melalui dubur oleh golongan heteroseksual dan homoseksual.

Simptom-simptom penyakit buasir ialah :

  • Rasa sakit yang berdenyut-denyut.· Pendarahan berlaku selepas dan sebelum membuang air besar.
  • Darah menitis dan tersembur keluar dari saluran dubur.· Dalam tempoh pendarahan ini, pesakit itu boleh mengalami kekurangan darah.
  • Ada yang tidak mengalami pendarahan, tetapi dikenali sebagai pembengkakan dubur. Bengkak ini keluar selepas membuang najis. Kadangkala untuk tempoh sementara, kurang sakit tetapi ada rasa gatal-gatal.

Buasir: Hilangkan Mimpi Ngeri Anda Ke Tandas.

Adakah Supplement Shaklee Dapat Membantu Mencegah Buasir?

InsyaAllah..Boleh, kita hanya berusaha yang menyembuhkan datang dari Dia.
Cadangan 3 supplemen asas untuk mencegah Buasir :

OSTEMATRIX

Membantu mengurangkan SEMBELIT dan melancarkan PEMBUANGAN AIR BESAR serta memberi keselesaan kepada anda apabila mengalami luka di bahagian dubur.

OMEGA GUARD

Baik untuk sendi dan otot…Pesakit buasir akan mengalami kesakitan akibat daripada tekanan otot dubur ke atas bengkak tersebut sehingga menyebabkan proses pembuangan air besar menjadi amat perit. Jadi, OMEGA membantu untuk MENGECUTKAN OTOT yang bengkak tersebut.

ZINC COMPLEX

Disarankan kepada pesakit buasir yang tahapnya lebih tinggi seperti keluar najis bersama darah dan membuang air besar dengan rasa yang sangat perit. ZINC COMPLEX membantu MENYEMBUHKAN LUKA di bahagian dalam dubur dengan lebih cepat.

Buasir: Hilangkan Mimpi Ngeri Anda Ke Tandas.

Jom kita tengok testimoni mereka yang dah amalkan SHAKLEE untuk mengatasi masalah buasir mereka. 

Testimoni Pertama (dari ibu mengandung):

Buasir: Hilangkan Mimpi Ngeri Anda Ke Tandas.

Testimoni Kedua:

Buasir: Hilangkan Mimpi Ngeri Anda Ke Tandas.

Testimoni Ketiga (ibu yang berpantang): 

Buasir: Hilangkan Mimpi Ngeri Anda Ke Tandas.

Testimoni Keempat (Sembelit tiada, Buasir juga tiada)

Buasir: Hilangkan Mimpi Ngeri Anda Ke Tandas.

Haaa….mereka sangat berpuas hati…Selepas mereka betul-betul consume  Shaklee, Alhamdulillah buasir mereka sembuh dan cepat baik..Kita hanya berusaha, selebihnya Dia yang menentukan… Kalau anda salah seorang penghidap buasir, jangan segan untuk hubungi saya ye… Cegahlah ia sebelum menjadi semakin teruk. Tidak semestinya anda kena beli satu set ye, anda juga boleh beli secara loose item. Yang penting, kongsi dengan saya masalah anda dan berapa budget anda…

Setiap pembelian dari saya, anda layak untuk mendapat KONSULTASI PERCUMA 
Berminat untuk mendapatkan? Anda jangan segan-segan untuk hubungi saya ye.. Anda sangat dialu-alukan
http://alittledream-4u.blogspot.com/p/hubungi-kami.html



No comments:

Post a Comment