PERHATIAN! Mulai February 2014, harga produk Shaklee untuk Semenanjung Malaysia dan Sabah Sarawak adalah SAMA... Yang berbeza hanyalah kos postage sahaja....

Thursday 7 November 2013

B-Complex Shaklee: Bau yang tidak Menyenangkan..Kenapa?

Hari ni saya nak kongsi dengan anda kenapa B-Complex Shaklee ni berbau yang tidak menyenangkan...Ramai yang tanya saya, kenapa la bau B-Complex ni kuat sangat... Kadang-kadang saya sendiri pun x tahan dengan baunya tu... Tapi, fikir satu je sebab banyak khasiat B-Complex ni jadi buat tak tahu je la dengan bau tu...Lagi pun, bila dah telan hilang la baunya tu...Haaaa..bagi siapa yang tak tahu fungsi B-Complex ni kepada tubuh kita, anda boleh la klik SINI ye...
Pernahkah anda mengambil vitamin B-Complex Shaklee dan merasakan baunya sangat teruk dan meloyakan?



Sebenarnya bau pada B complex adalah satu petanda yang sangat bagus. Ini kerana ia memberi maksud bahawa B-Complex Shaklee adalah B-Complex yang lengkap. Bahan yang menyebabkan bau kurang menyenangkan ialah Thiamin (B-1), salah satu komponen vitamin dalam vitamin B. Thiamin memberi bau kepada B-Complex, termasuklah bau urin kerana ia larut air dan disingkirkan melalui urin.


Supplement Shaklee memang berbau kerana ia tidak mengandungi sebarang pewarna atau perisa. Tambahan pula ia adalah vitamin yang dihasilkan dari sumber natural. Bila dicampur perisa dan pewarna, hilanglah identitinya sebagai vitamin natural.


Vitamin B-Complex Shaklee juga memberi beberapa kesan kepada tubuh seperti kita akan merasa panas, rasa dahaga, rasa lesu. Sekiranya ia pertama kali anda mengambilnya, jangan risau kerana ia adalah normal. Ia memberi mesej bahawa tubuh anda sedang berinteraksi dengan vitamin B-Complex tersebut. Jadi, teruskan pengambilannya seperti biasa ye.


Sekiranya anda mengalami perkara-perkara seperti di atas, bertenanglah dan minumlah air masak banyak-banyak sekurang-kurangnya 3L sehari.


Tips untuk mengurangkan bau B-Complex Shaklee ni, anda disarankan untuk menyimpan vitamin tersebut di dalam peti sejuk. Jadi, baunya tak la kuat sangat.


Jadi, ambillah B-Complex Shaklee tanpa ragu-ragu kerana B-Complexnya adalah lengkap dan semulajadi. Haruslah anda berhati-hati sekiranya vitamin B complex jenis lain yang anda ambil tidak memberi kesan-kesan seperti rasa haus, dan urin berwarna kuning serta berbau… Mungkinkah ianya vitamin B yang tidak lengkap? 

Sekarang dah tahu kan kenapa B-Complex ni ada bau yang kurang menyenangkan...Yang penting abaikan bau tu dan rasakan khasiatnya....

Berminat untuk mendapatkan? Anda jangan segan-segan untuk hubungi saya ye.. Anda sangat dialu-alukan
http://alittledream-4u.blogspot.com/p/hubungi-kami.html



No comments:

Post a Comment