PERHATIAN! Mulai February 2014, harga produk Shaklee untuk Semenanjung Malaysia dan Sabah Sarawak adalah SAMA... Yang berbeza hanyalah kos postage sahaja....

Thursday 13 March 2014

Atasi Rambut Gugur dengan Zinc Complex Shaklee

Atasi Rambut Gugur dengan Zinc Complex Shaklee

Assalamualaikum semua...

Cuba tengok gambar di atas tu, banyak kan rambut gugur?
Masalah keguguran rambut boleh terjadi kepada siapa-siapa sahaja, tidak kira wanita mahupun lelaki. Menurut kajian, keguguran rambut tergolong dalam dua kategori iaitu keguguran normal dan tidak normal.

Sekiranya rambut anda gugur dalam kuantiti yang banyak melebihi 50 hingga 100 helai sehari, bermakna anda mengalami masalah keguguran rambut yang serius.

Sebenarnya, apa faktor rambut gugur ni? Saya dah senaraikan 7 faktor rambut gugur hasil carian dekat encik Google..Kalau anda rasa ada faktor lain, jemput kongsi ye.. Nak ketahui apa faktor-faktor tersebut, jemput baca entri di bawah ye..

7 Faktor Rambut Gugur:



Berikut adalah antara faktor yang menyebabkan rambut gugur berlaku di kalangan lelaki & wanita:

1-Penggunaan bahan kimia secara berlebihan. Ada yang suka mewarnakan rambutnya dan suka menggunakan bahan kimia untuk meluruskan rambut mereka. Penggunaan bahan kimia akan merosakkan rambut sehingga ke akarnya. Akibatnya, rambut gugur terjadi.

2-Perubahan hormon ketika mengandung dan melahirkan anak (untuk wanita). Ramai ibu mengandung dan ibu yang baru melahirkan anak mengalami masalah rambut gugur. Rambur mereka gugur di sebabkan perubahan hormon yang berlaku. Selain itu, hormon yang tidak stabil di dalam badan juga boleh menjadi penyebab kepada rambut gugur.

3-Faktor seterusnya adalah genetik. Jika seorang ibu atau bapa mengalami masalah rambut gugur apabila umurnya meningkat, anak perempuan dan lelakinya juga akan alami masalah yang sama berdasarkan  faktor genetik.

4-Rambut gugur juga akan berlaku jika wanita/lelaki tersebut mengalami masalah aliran darah tidak lancar. Aliran darah yang tidak lancar di dalam badan boleh menjadi penyebab kepada rambut gugur. 

5-Kekurangan Vitamin. 

6-Selalu menarik rambut. Ada wanita mempunyai sikap menarik rambut sekuat hati ketika ingin mengikat rambut dan sebagainya.  Sikap sebegini boleh memberi kesan yang tidak baik pada akar rambut anda di mana ia akan jadi lemah dan senang untuk tercabut. Akibatnya, rambut anda akan gugur.

7-Gaya pemakanan yang tidak terkawal sehingga menyebabkan hormon di dalam badan juga boleh menjadi penyebab kepada rambut gugur.

Ni pula nak share petua tradisional yang boleh diamalkan untuk atasi rambut gugur

Antara petua yang berkesan adalah menggunakan daun bunga raya yang telah diramas dengan air kemudian dilumurkan ke seluruh kepala. Lendir daripada pokok bunga raya dipercayai dapat menyuburkan akar rambut.

Atasi rambut Gugur dengan Zinc Complex Shaklee
 Kalau tak jumpa bunga raya, boleh juga guna kulit tembikai:
Caranya mudah sahaja, ambil bahagian kulit tembikai dan gosok di seluruh kulit kepala. Biarkan cecair daripada kulit tembikai meresap ke kulit kepala dalam masa 20 hingga 30 minit sebelum mencuci rambut anda..
Atasi Rambut Gugur dengan Zinc Complex Shaklee

Amacam? Macam leceh je kan? Kalau nak senang apa kata cuba Zinc Complex
Dirumus dari zink glukonat semulajadi + kalsium + serbuk alfalfa untuk menghasilkan zinc yang mudah diserap oleh tubuh kita.
Atasi Rambut Gugur dengan Zinc Complex Shaklee

Ada ke yang dah berjaya atasi rambut gugur?

Semestinya! Jemput tengok testimoni ye...

Testimoni 1: Atasi Rambut Gugur dengan Zinc Complex ShakleeAtasi rambut Gugur dengan Zinc Complex Shaklee

 Testimoni 1: Atasi Rambut Gugur dengan Zinc Complex ShakleeAtasi Rambut Gugur dengan Zinc Complex Shaklee


Testimoni 3: Atasi Rambut Gugur dengan Zinc Complex ShakleeAtasi Rambut Gugur dengan Zinc Complex Shaklee

Testimoni 4: Atasi Rambut Gugur dengan Zinc Complex ShakleeAtasi Rambut Gugur dengan Zinc Complex Shaklee


Testimoni 5: Atasi Rambut Gugur dengan Zinc Complex ShakleeAtasi rambut Gugur dengan Zinc Compplex Shaklee


Testimoni 6: Atasi Rambut Gugur dengan Zinc Complex ShakleeAtasi Rambut Gugur dengan Zinc Comples Shaklee

Selain mengambil Zinc Complex Shaklee, untuk cepatkan pertumbuhan rambut, disyorkan mengambil sekali ESP kerana ia dapat membekalkan protein untuk membina rambut baru.
Atasi Rambut Gugur dengan Zinc Complex Shaklee
Jika anda berminat untuk mendapatkan Zinc Complex ni, anda jangan segan-segan untuk hubungi saya ye.. Anda sangat dialu-alukan


http://alittledream-4u.blogspot.com/p/hubungi-kami.html

Produk Shaklee ini disahkan HALAL, SELAMAT & SEMULAJADI...

No comments:

Post a Comment