PERHATIAN! Mulai February 2014, harga produk Shaklee untuk Semenanjung Malaysia dan Sabah Sarawak adalah SAMA... Yang berbeza hanyalah kos postage sahaja....

Thursday 27 March 2014

Kelebihan Masker Semulajadi - Kulit Bebas Jerawat & Awet Muda


Assalamualaikum....


Banyak dari kita suka memakai masker kan? Tapi, kadang-kadang masker yang kita beli tu ada sesetengahnya mempunyai chemical ingredients. Daripada beli yang siap, apa kata buat sendiri masker dengan menggunakan produk Shaklee.. Jom kita tengok apa masker-masker yang kita boleh buat dengan menggunakan bahan yang semulajadi so tak payah risau pasal chemical macam-macam dan yang paling penting...murah hehe lagipun senang je...ahaha bukan tu je...kita pun tak payah nak susah-susah nak ke spa or any beauty center...sambil lepak-lepak kat rumah pun dah bley bermasker dan dapat kulit yang cantik gak...so let's check it out :)



Sebagai asas, anda boleh menggunakan Plain Yogurt sahaja sebagai masker. Antara khasiat yogurt:

  • Awet muda pada wajah (plain yogurt kaya dengan alpha hydroxy yang dapat membantu menghaluskan kulit kering, mencegah penuaan seperti garis-garis halus juga membantu menutup pori-pori besar pada kulit menjadikan penampilan kulit lebih muda)
  • Melawan jerawat (yogurt memiliki sifat anti bakteria untuk membunuh bakteria yang menyebabkan jerawat. Plain yogurt juga kaya dengan zinc yang dapat membantu menyembuhkan bekas jerawat)
  • Memutihkan kulit (yogurt sangat sesuai untuk kulit jenis bermasalah)


Kalau nak kesan yang lebih bombastic...bolehlah mencuba aneka masker semulajadi seperti di bawah:

  • Plain yogurt + Vitamin E (Kesan: kulit lembut, anjal, dan bebas jerawat)
  • Collagen Powder + Plain yogurt OR + toner (Kesan: kulit menjadi lembut, anjal, tona sekata, pori-pori mengecil dan yang best remove blackhead)...kalau ikut nutritionist shaklee, dia cadangkan Collagen + Vivix (untuk kurangkan garis-garis halus) or Collagen + Vitamin C (jadi macam scrub)
  • ESP + Plain yogurt (Kesan: kulit lembut, anjal dan tona sekata) 
  • Vitamin E (Kesan: kulit lembut, berseri, bebas jerawat dan awet muda)
  • Vitamin C + Plain water (Kesan: kulit bebas jerawat dan cerah sekata)
  • Nutriferon (ni area muka yang ada jerawat je, tak perlu sapu seluruh muka...ala-ala Spot Treatment. (Kesan: kecutkan jeraawat yang merah-merah)
  • Vivix (Kesan: kulit lembut, berseri dan awet muda)
  • Alfalfa (ala-ala scrub)

Kelebihan Masker Semulajadi



Jadi...boleh la kita sama-sama amalkan agar muka cantik berseri dan kekal bersih. =)




Jika anda berminat untuk mendapatkan sebarang produk Shaklee, anda jangan segan-segan untuk hubungi saya ye.. Saya akan mencadangkan mengikut masalah dan juga budget anda.. 
 
http://alittledream-4u.blogspot.com/p/hubungi-kami.html

No comments:

Post a Comment