PERHATIAN! Mulai February 2014, harga produk Shaklee untuk Semenanjung Malaysia dan Sabah Sarawak adalah SAMA... Yang berbeza hanyalah kos postage sahaja....

Monday 5 May 2014

Merawat Cyst dengan GLA Complex Shaklee

"Seorang pengguna yang di diagnos mempunyai cyst sebesar 3.2cm di ovari kiri telah consume GLA Complex dan Alhamdulillah hasilnya, cyst tersebut telah mengecut dan kini beliau telah hamil 6 minggu!"
Merawat Cyst dengan GLA Complex Shaklee
Kita sering mendengar penyakit Cyst..Tapi, apakah yang dimaksudkan dengan cyst dan bagaimana nak merawat cyst tanpa melalui pembedahan?

Apakah yang dimaksudkan dengan Cyst?

Cyst atau Sista ialah kantung tidak normal yang terbentuk di mana-mana organ dalam badan manusia. Ia boleh mengandungi cecair/fluids, samada air, cecair becampur perotin, darah beku, darah haid, minyak dan lemak, lendir. Ia boleh disertai dengan tumbuhan daging yang mungkin jenis kanser, rambut, cartilage, tulang dan lain-lain. Cyst Ovari (cyst pada kilang telur wanita) adalah antara paling kerap berlaku di kalangan wanita. Cyst ovari ialah pengumpulan cecair dalam kantung yang berada dalam ovari wanita. Ia boleh berlaku pada bila-bila masa hidup seseorang wanita tetapi paling kerap ketika usia subur iaitu antara usia remaja dan sebelum putus haid.

merawat cyst dengan GLA Complex Shaklee

Cyst Ovari yang normal akan membesar dan pecah untuk mengeluarkan telur ovum ketika proses ovulasi berlaku. Cyst yang pecah ini dinamakan folikel. Jika cyst ini tidak pecah, saiznya akan bertambah besar dan dinamakan functional ovarian cyst. Pada dasarnya ia tidak merbahaya kecuali jika saiznya terlalu besar.

Terdapat beberapa jenis Cyst Ovari tetapi ada dua jenis yang kita biasa dengar iaitu:
  1. Endometriosis: Ia terbentuk apabila tisu endometriosis melekat pada ovari dan darah yang terkumpul setiap bulan akan membentuk cyst pada ovari. Ia boleh menyebabkan sakit semasa seks dan haid. 
  2. Polycystic Ovaries (PCOS): Terjadi apabila folikel yang sepatutnya melepaskan telur, gagal menjadi matang dan bertukar menjadi cyst memenuhi ovari.
Bagi kebanyakan wanita, kehadiran cyst tidak banyak memberi kesan kepada keupayaan untuk hamil kerana ia selalunya kecil dan tidak akan menganggu proses ovulasi atau persenyawaan. Tetapi sekiranya anda mengalami endometriosis atau PCOS ia mungkin berkait rapat dengan masalah ketidaksuburan anda. Cyst Ovari juga boleh bertukar menjadi kanser ovari jika tidak dirawat.

Bagaimana Merawat Cyst Ovari? 

  • Doktor akan 'tunggu dan lihat' sebab kadang kala cyst tersebut boleh mengecut dan hilang dengan sendiri
  • Jika membesar dan semakin serius, cyst tersebut akan dibuang melalui pembedahan
  • Rawatan hormon akan diberikan untuk menyeimbangkan hormon dan mengelakkan pembentukan cyst. 
Disamping anda meneruskan rawatan doktor, jika anda mencari alternatif lain untuk merawat cyst, GLA Complex Shaklee merupakan pilihan terbaik anda.

Bagaimana GLA Complex Shaklee Merawat Cyst?

  • GLA (Gamma Linolecic Acid) adalah sejenis asid lemak Omega-6 yang diperlukan badan untuk membentuk prostaglandin iaitu sejenis bahan berupa hormon yang mengawal keradangan dan mengawal atur proses badan yang normal
  • Jadi dengan menambahkan kuantiti prostaglandin dalam badan, ia dapat mengecutkan cyst dan mengawal imbangan hormon untuk mengelakkan pembentukan cyst baru.

Sekarang ni, jom kita tengok testimoni pula:

Testi 1: Merawat Cyst dengan GLA Complex Shaklee Merawat Cyst dengan GLA Complex Shaklee

 Testi 2: Merawat Cyst dengan GLA Complex ShakleeMerawat Cyst dengan GLA Complex Shaklee

Testi 3: Merawat Cyst dengan GLA Complex ShakleeMerawat Cyst dengan GLA Complex Shaklee

Merawat Cyst dengan GLA Complex Shaklee adalah alternatif terbaik buat anda kerana selain 100% semulajadi, ia memang terbukti dapat merawat cyst apabila diamalkan secara berterusan. Malah, kelebihannya ia turut mengandungi Vitamin E yang mampu mengurangkan risiko kanser dan diakui oleh doktor.

Mahu mencuba untuk kesihatan anda? Jangan segan-segan hubungi saya ye!

http://alittledream-4u.blogspot.com/p/hubungi-kami.html


Produk Shaklee ini disahkan HALAL, SELAMAT & SEMULAJADI...

No comments:

Post a Comment